Az egyik játékos a szárazföld, a másik játékos a tenger lesz, és minden játékos egy kétoldalas lapka szabadon választott oldalát illeszti a térképhez.
Felváltva helyeznek helyeznek le lapkát, a trükk az a játékban, hogy a játékosok egyszerre építik akarva-akaratlan a másik játékos projektjét is. Pontot a befejezett, lezárt területekért kapunk.
Az újabb trükk az a játékban, hogy a befejezett tenger pontjait a tenger tulajdonosa kapja meg (a föld pontjai a föld megszemélyesítője), viszont a bejezett területen lévő összes bónusz azé, aki lezárj a területet!
Két alapakció van némely lapkán, mely segítségével újra mi jövünk, és lophatunk is a másik játékostól térképlapkát, ami nemcsak bosszantó, hanem hasznos taktikai elem.
A legjobban az tetszik, hogy újabb szabályokat is illeszthetsz a játékba, ha akarsz, és így eldöntheted a játék előtt, hogy nyugodt, könnyed borozgatás mellett játszol egy kellemes játékot, vagy az újabb szabályokkal és ravasz pontozási lehetőségekkel egy taktikus, komoly és kiélezett csatára vállalkozol.
A játékosok a Földet vagy a Vizet (illetve három játékos esetén még a Térképészmestert) személyesítik meg ebben a játékban. Minden játékos 2 darab, kétoldalú, hatszögletű lapkával játszik, amelyek szárazföldi és tengeri alakzatok kombinációját ábrázolják. A játékosok a saját körük során lapkákat helyeznek le, hogy közösen alkossanak meg egy középkori térképet.
A Föld játékos alapvetően úgy próbál meg lehelyezni lapkákat, hogy szárazföldi területeket építsen fel, a Víz játékos pedig úgy, hogy tengeri területeket hozzon létre. A lezárt területek lapkánként fognak pontot érni, így a szárazföldi területek a Föld játékosnak, a tengeri területek pedig a Víz játékosnak.
Egyes lapkákon bónuszpontok is találhatók, amelyeket az a játékos kap meg, aki lezárja az adott területet! Más lapkák azt teszik lehetővé, hogy a játékos kijátssza a nála lévő második lapkáját, vagy akár azt is, hogy ellopja egy másik játékos lapkáját.
A játék azonnal véget ér, amint az utolsó lapka is lehelyezésre kerül. A játékot az a játékos vagy csapat nyeri meg, aki a legtöbb pontot szerezte.
Ha már többször játszottatok a Föld és Víz alapjátékkal, akkor fedezzétek fel a pontszerzés új lehetőségeit is: a Hegyvonalat és Korallzátony, a Karaván és Hajó, valamint az Útvonalpontokat!
Tartalom:
• 1 db kiinduló térképlapka
• 1 db Vulkán/Örvény lapka
• 58 db kétoldalas térképlapka
• 2 db kétoldalas játékos segédlet a pontozásokhoz
• 1 db pontozótábla
• 7 db fakorong:
• 3 db korong a Föld játékosnak – 1 db a pontozáshoz, 2 db pedig Útvonalpontnak a négyszemélyes játékhoz
• 3 db korong a Víz játékosnak – 1 db a pontozáshoz, 2 db pedig Útvonalpontnak a négyszemélyes játékhoz
• 1 db korong a Térképészmesternek a pontozáshoz a háromszemélyes játék esetén
2-4 játékos részére
14 éves kortól
kb 30-40 perc játékidő
Magyar kiadás
#01 / #02 / #03 / #04 / #05 / #06 / #07 / #08 / #09 / #10 / #11 / #12 / #13 / #14 / #15 / #16 / #17 / i#18 / #19 / #20 / #21 / #22 / #23 / #24 / #25 / #26 / #27 / #28 / #29 / #30 / #31 / #32 / #33 / #34 / #35 / #36 / #37 / #38 / #39 / #40 / #41 / #42 / #43 / #44